duminică, 23 februarie 2014

Activitati Luna Februarie- Ziua Limbii Materne

ZIUA LIMBII MATERNE LA G.P.P CASUTA CU POVESTI BISTRITA


  Preşcolarii din grupa mare A, de la Grădiniţa cu Program Prelungit “Cãsuţa cu poveşti” Bistriţa, au marcat ziua internationalã a limbii materne, cuprinsă în Proiectul Educaţional “Curcubeul schimbării” şi celebrată în fiecare an pe 22 februarie.
Ziua Internaţională a Limbii Materne (celebrată pe 22 februarie) a fost marcată ieri şi la Grădiniţa „Căsuţa cu Poveşti” prin desfăşurarea unor activităţi diverse. Copiii au recitat poezii, au expus poveşti prin metoda Pălăriilor gânditoare, au discutat despre limba română şi Turnul Babel într-o lecţie specială pusă la cale de educatoarele grupei - Prof. Înv. Preşc. Gabriela Maier şi Andreea-Veronica Mîndrean.
Activitatea s-a concretizat prin realizarea unor lucrări cu caracter practic şi plastic, în care preşcolarii au redat cât mai fidel Turnul Babel utilizând materiale reciclabile colectate cu ajutorul părinţilor.
La final au “scris cu ajutorul literelor magnetice“, dar şi al literelor decupate din ziare şi reviste numele diferiţilor poeţi români.
Diseminare in presa regionala:




21 FEBRUARIE-ZIUA INTERNATIONALA A LIMBII MATERNE LA G.P.P TRENULETUL VESELIEI

Ziua de astazi a debutat cu auditia poeziei ,,Limba noastra” de Alexei Mateevici, pentru copiii din grupa ,,Albinutelor” de la Gradinita ,,Trenuletul Veseliei” din Bistrita. In continuare au vizitat Biblioteca Judeteana ,,George Cosbuc” unde au ,,descifrat” taina literelor din cartile cu povesti. Au descoperit curiozitati despre limbile materne ale altor popoare, au aflat ca in prezent in lume sunt vorbite peste 3000 de limbi si ca cele mai cunoscute sunt engleza, franceza si germana.
          Copii au fost incantati sa auda lucruri interesante despre ,,ambasadorii limbii romane”, ei fiind autorii cartilor de povesti si de poezii pe care cu drag le manuiesc zilnic la gradinita. Dintre acestia au fost amintiti Mihai Eminescu care a scris poezia ,,Somnoroase pasarele”, Nichita Stanescu pentru poemul ,,Cea mai scumpa de pe lume”, Ion Creanga cu minunatele povesti si George Cosbuc pentru ,,Iarna pe ulita” si inegalabilul ,,Cantec”.
          Mesajul zilei, adica punctarea zilei de 21 februarie ca  Ziua Internationala a ,,Limbii materne” i-a facut pe copii sa perceapa cartea ca pe un domeniu care merita sa fie cucerit, ca pe un prieten mereu alaturi de el, un prieten care-I vorbeste si ii da sfaturi bune.
               Educatoare
Dunca Fironica si Boca Ana-Maria
Diseminare in presa regionala:


INTERNATIONALER TAG DER MUTTERSPRACHE
ZIUA INTERNATIONALA A LIMBII MATERNE LA GRADINITA DUMBRAVA MINUNATA,BISTRITA

Ziua Internaţională a Limbii Materne este o sărbătoare ţinută anual, la 21 februarie, în întreaga lume, cu scopul de a promova diversitatea lingvistică şi culturală, precum şi multilingvismul.
Limba maternă este prima limbă învăţată de un individ, de obicei în copilărie, în familie. Aceasta poate fi diferită de limba oficială a ţării în care trăieşte familia. În timpurile moderne, unii părinţi îşi învaţă copiii să vorbească o altă limbă decât cea vorbită în comunitate sau limba maternă a părinţilor (de exemplu, limba engleză sau germană).
Grădiniţă nr. 8 Bistriţa a sărbătorit acest eveniment printr-un program artistic la care au participa grupa de limba română, pregătiţi de doamna educatoare Chivuţa Murar şi grupa de limba germană. Copiii au recitat poezii în cele două limbi şi au prezentat cântece cunoscute în limba germană şi română.
Educatoare, Alina Menhart
Grădiniţa P.P. „Dumbrava Minunată”
Director,Margareta Sava

Diseminare in presa regionala:














SARBATORIM ZIUA LIMBII MATERNE LA G.P.P RAZA DE SOARE 
BISTRITA


Detalii despre aceasta activitate gasiti aici:
Diseminare in presa regionala:
http://www.rasunetul.ro/impreuna-pentru-schimbare








CARNAVALUL DE ZIUA INTERNATIONALA A LIMBII MATERNE LA GRUPA MAGHIARA/GERMANA DE LA G.P.P NR 13 BISTRITA






                                ZIUA LIMBII MATERNE LA G.P.P NR 1 NASAUD

“ Nu exista nimic mai de pret pentru un popor decat graiul matern ,intrucat acesta este plamanul prin care respira  intregul neam si suflarea in care se contopeste sufletul roman”
          Limba materna este prima limba invatata de o persoana de obicei in copilarie, in familie. Pentru  prescolarii de  la G.P.P. Nr.1 Nasaud  limba materna este limba romana.  Astfel pe 21 februarie prescolarii impreuna cu educatoarele au marcat Ziua internationala a limbii materne cuprinsa in Proiectul Educational “Curcubeul Schimbarii” .
          Cu aceasta ocazie prescolarii grupei mici au avut contact cu literele prin intermediul jocului – laptop-uri si alte jucarii cu tastatura . Prescolarii din grupele mai mari au expus povesti, au recitat poezii specifice acestui eveniment, au descifrat taina literelor din cartile de povesti si “ s-au jucat “ cu literele avand ca suport diverse mijloace didactice : tablita si litere magnetice, jetoane ,jocuri educative etc.
          Deviza acestei zile a fost : “ LIMBA ESTE COMOARA CEA MAI DE PRET A UNUI POPOR “ . 
   ED.SOLCAN ALEXANDRINA






ZIUA LIMBII MATERNE LA G.P.N REBRA

În data de 21 februarie, preșcolarii grupei mijlocii de la Grădinița cu Program Normal Nr.1 Rebra, împreună cu părinții, cu  ocazia Zilei internaționale a limbii materne au desfășurat dramatizarea poveștii ,,Cenușăreasa”,  pe care am versificat-o.
Cei 18 preșcolari au interpretat rolurile personajelor din poveste: tatăl Cenușăresei, mama Cenușăresei, Cenușăreasa, mama vitregă, surorile vitrege, împăratul, prințul, Zâna cea bună, fetele și feciorii care au participat la bal, iar rolul povestitorului a fost interpretat de unele mămici, care au fost încântate de participarea lor la această activitate.
Trăirile emoţionale provocate de poveste, au  fost puse  în valoare, copiii   având la  dispoziţie unele obiecte și ţinuta vestimentară legată de poveste.
Dramatizările sunt activităţi deosebit de îndrăgite de copii. Prin joc şi dramatizare copilul se transferă în lumea mirifică a basmelor ori îşi aduce lumea înconjurătoare cu tot universul ei în joaca sa.
Scopul şi sarcina didactică a acestora  se referă la dezvoltarea memoriei şi a vorbirii,  la formarea unei vorbiri expresive şi cursive, dar şi la dezvoltarea imaginaţiei corespunzătoare.

PROF. ÎNV. PREȘCOLAR  – TÎRLIȘAN LENUȚA











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu